روابط عمومی مرکز
آیین تکریم و معارفه رییس بیمارستان شهید مدرس برگزار شد
آیین تکریم و معارفه رییس مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی شهید مدرس با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

آیین تکریم و معارفه رییس مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی شهید مدرس با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد. گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر محمداسماعیل قیداری در آیین تکریم دکتر سعید علیپور پارسا و معارفه دکتر مریم طاهرخانی به عنوان سرپرست جدید بیمارستان شهید مدرس که روز یکشنبه 18 خرداد برگزار شد، موتور محرک هر سازمان را نیروی انسانی با انگیزه دانست. وی تاکید کرد: افزایش انگیزه بین پرسنل و کارکنان به تامین نیازهای روانی، رفاهی، اقتصادی و حس احترام و تعلق بستگی دارد.
دکتر قیداری ادامه داد: نظام آموزش عالی و سیستم بهداشت و درمان تحت تاثیر اتفاقاتی نظیر همه گیری کرونا و اجرای طرح تحول نظام سلامت در شرایط خاصی قرار دارد و همین تحولات شریط را سخت کرده است. رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه یکی از مهمترین چالشها ناترازی به ویژه ناترازی انگیزه است، افزود: برترین انسانها در دانشگاهها به ویژه دانشگاههای علوم پزشکی با اساتید صاحب نظر حضور دارند.
وی با اشاره به پیامدهای ناامیدی و ناترازی انگیزه میان نیروی انسانی، بر لزوم برنامهریزی برای رفع آن تاکید کرد. وی در ادامه در خصوص دوره ریاست دکتر علیپور عنوان کرد: آرامش، تدین و شخصیت قابل احترام دکتر علیپور زبانزد است. وی با بیان اینکه آداب شخصی و اداری و برخورد وی با بیماران الگوست، گفت: دکتر علیپور در دوره مدیریت خود زحمات بسیاری کشید؛ فرایندهای اصلاحی زیادی در حوزه بیماران در دوره مدیریت دکتر علیپور تعریف شد که اهمیت زیادی دارد.
رییس دانشگاه تصریح کرد: بخشهای مرتبط با قلب بیمارستان مدرس باید در کنار سایر بخشها مورد توجه باشد. وی ادامه داد: به دلیل موقعیت این بیمارستان و جایگاه آن در دانشگاه، ارتقای بخشهای مختلف قلب در این مرکز مورد تاکید است. وی ادامه داد: در همین راستا برای انتخاب ریاست جدید نیز از اعضای هیئت علمی گروه قلب کمک گرفته شد.
دکتر قیداری با اشاره به سابقه فعالیت اجرایی دکتر طاهرخانی در معاونت آموزشی بیمارستان لقمان، بازخوردهای مثبت از میان پرسنل و ریاست بیمارستان در خصوص عملکرد وی را یادآور شد.
وی تاکید کرد: از سوی دیگر من به توانمندی ذهنی و مدیریتی بانوان باور دارم. رییس دانشگاه ضمن آرزوی موفقیت، خطاب به دکتر طاهرخانی اظهار کرد: یکی از مشخصههای دکتر طاهرخانی که کارکنان بیمارستان لقمان نیز به آن اشاره کردند، توجه به پرسنل بود. وی ادامه داد: مجموعه دانشگاه از شما انتظار دارد به نیازهای نیروی انسانی از جمله پاویونها و خوابگاهها توجه کنید و کمکهای خیرین را به این مسیر هدایت کنید.
وی همچنین برنامهریزی برای افزایش انگیزه میان پرسنل را یادآور شد.
دکتر سعید علیپور پارسا در این مراسم ضمن ارایه گزارشهای عملکردی بیمارستان مدرس با 249 تخت و 10 دستیار فوق تخصصی، 17 فلوشیپ و 111 رزیدنت فعال به مرور اقدامات از سال 1401 پرداخت و گفت: برخی اقدامات از جمله بهسازی بخش زنان، بهسازی بخش پیوند اعضا، نوسازی فضای کلینیک تخصصی و فوق تخصصی، تجهیز پاویونها، بازسازی کلاسهای درس و سالن مطالعه و نصب ژنراتور و تعمیر تجهیزات و تاسیسات در این سالها صورت گرفت.
وی افزود: همچنین در حوزه درمان نیز اقدامات نوآورانهای رقم خورد که اغلب آن در حوزه تکریم حقوق بیماران بود. وی ادامه داد: در حوزه آموزش نیز طرحهایی برای همراهان بیماران، توانمندسازی فراگیران و ارزشیابی اعضای هیئت علمی اجرا شد.
وی افزود: همچنین بیمارستان شهید مدرس افتخارات آموزشی و درمانی متعددی از جمله عنوان بیمارستان سبز در جشنواره بهرهوری سال 1402 و 1403 را از آن خود کرد. به گفته دکتر علیپور پارسا، بیمارستان شهید مدرس در سال 1402 موفق به کسب مجوز پذیرش بیماران بینالملل شد و رتبه برتر جشنواره بهرهوری در حوزه IPD را از آن خود کرد.
دکتر مریم طاهرخانی سرپرست جدید این مرکز نیز در این مراسم ضمن اشاره به سوابق علمی و اجرایی خود گفت: افراد و نیروی انسانی پایه و اساس یک مجموعه هستند.
همچنین اساتید پیشکسوت به عنوان سرمایههای نظام سلامت و دانشگاه در مسیر مدیریت و بهبود روند ارایه خدمت صاحبنظرانی هستند که نباید نادیده گرفته شوند. وی با اشاره به اینکه مدیران نظام سلامت در برابر نسلهای آینده مسئول هستند، گفت: در بیمارستان شهید مدرس بخش قلب اهمیت ویژهای دارد، این بخش در کنار سایر بخشها باید ارتقا یابد.
دکتر طاهرخانی عنوان کرد: رویکرد دوره جدید ریاست بیمارستان بر مبنای همفکری با سایر اعضا و کارکنان خواهد بود، مشکلات پرسنل باید مطرح و برای رفع آن برنامهریزی شود. وی تصریح کرد: باید از ظرفیت و توانمندی اساتید بیمارستان در راستای آموزش و آگاهسازی مردم استفاده کرد.
همچنین جلب رضایت پرسنل باید در اولویت قرار گیرد. دکتر طاهرخانی در پایان بر لزوم توسعه راههای درآمدسازی و اصلاح رویکردهای فردمحور نیز اشاره کرد.
نظر