1 2
منو اصلی
تقویم
 

 

راهنـماي بیمـاران در زمان بستـري

بیشتر بیماران با مراجعه به مطب پزشک ویا درمانگاه تخصصی مرکز با دستور بستری به بخش مراجعه می‏کنند و برخی بیماران نیز پس از مراجعه به اورژانس و ویزیت پزشک مقیم با هماهنگی قبلی از اورژانس مرکز به بخش منتقل می شوند؛

 

  1. بیمارانی که صبح ها مستقیماً به بخش مراجعه می‏کنند، پس از تأیید مسئول بخش مبنی بر خالی بودن تخت پزشک مربوطه و پشت نویسی برگ دستور بستری به واحد پذیرش ارجاع و پس از تکمیل پرونده مجدداً به بخش مراجعه و بستری می‏شوند؛
  2. تمامی وسایل قیمتی و با ارزش تحویل همراه بیمار داده می شود و پس از تحویل وسایل از همراه بیمار در پرونده اثر انگشت گرفته می شود. فقط وسایل شخصی بیمار نظیر حوله، مسواک، شامپو، لیوان پلاستیکی یا استیل نزد بیمار می ماند؛
  3. هنگام پذیرش هر بیمار بایستی نوع بیمه‏ای که دارد از وی اخذ و تحویل منشی بخش داده می‏شود  تا توسط منشی جهت تأیید به رؤیت نمایندگان بیمه رسانده شود؛
  4. مدارک الزامی جهت پذیرش:شناسنامه یا کارت ملی (به منظور ثبت کد ملی)، دستور بستری پزشک، دفترچه‏ی بیمه، و مدارک و سوابق پزشکی بیمار درصورت وجود (شامل: نتایج آزمایش، تصویربرداری، شرح اعمال جراحی سابق، فهرست داروهای مصرفی، خلاصهی پرونده، و ...؛
  5. مراجعه کننده‌ی محترم چنانچه فاقد هرگونه دفترچه‌ی بیمه‌ی درمانی هستید، جهت استفاده از خدمات درمانی این مرکز با بیمه می‌توانید با شناسنامه و کارت ملی به نزدیک‌ترین اداره‌ی بیمه‌ی خدمات درمانی جهت اخذ دفترچه بیمه‌ی ایرانیان مراجعه کنید. گفتنی است در صورتی که تاریخ صدور دفترچه بعد از تاریخ بستري بیمار باشد می‌بایست با اخذ گواهی بستري پزشک با قید تاریخ بستري بیمار و معرفی‌نامه‌ی مددکاري مرکز به اداره‌ی کل بیمه‌ی خدمات درمانی (واقع در خ. فاطمی روبروي سازمان آب) مراجعه و فرم آبی صادر شده را به منشی بخش تحویل نمایید؛
  6. لطفاً در هنگام بستري شدن از تاریخ اعتبار دفترچه بیمه‌ی خود مطمئن شوید و در صورت عدم اعتبار درکوتاه‌ترین زمان نسبت به تمدید اعتبار اقدام نمایید تا در هنگام ترخیص دچار مشکل نشوید (دفترچه‌هاي تأمین اجتماعی فاقد کد ملی نیز اعتبار ندارند).
  7. مددجویانی که داراي دفترچه‌ی بیمه‌ی روستایی هستند، می‌توانند جهت تعویض یا تمدید با اخذ گواهی بستري از پزشک معالج به اداره‌ی کل بیمه‌ی خدمات درمانی واقع در خیابان فاطمی مراجعه نمایند.
  8. مددجویانی که داراي دفترچه‌ی بیمه‌ی تأمین اجتماعی شهرستان یا شعب مختلف تهران هستند، می‌توانند جهت تعویض یا تمدید دفترچه‌هاي خود با اخذ گواهی از پزشک معالج به شعبه‌ی 25 تأمین اجتماعی واقع در میدان شهرداري مراجعه کنند.
  9. مددجویانی که داراي بیمه‌ی تکمیلی طرف قرار داد با بیمارستان هستند، با اخذ گواهی بستري که در آن، تاریخ بستري و نوع درمان از طرف پزشک معالج قید شده باشد + دفترچه‌ی بیمار + کارت بیمه‌ی تکمیلی به شعب بیمه مراجعه و معرفی‌نامه‌ی تقبّل هزینه درمانی را تا پیش از ترخیص بیمار به واحد ترخیص بیمارستان ارائه نمایند.
  10. در صورت عدم ارائه‌ی معرّفی‌نامه یا عدم قرار داد با بیمه‌ی تکمیلی ملزم به پرداخت هزینه‌هاي بیمارستان به صورت آزاد خواهید بود. در این مورد، جهت دریافت هزینه‌ی درمان خود از بیمه ( پایه/ تکمیلی) 15 روز بعد از ترخیص با ارائه‌ی کارت شناسایی معتبر و ریز صورتحساب همه روزه به‌جز روزهای تعطیل از ساعت 10:00 تا 12:00 به اداره‌ی مدارك پزشکی این بیمارستان مراجعه نمایید. (گفتنی است اخذ مدارك بیمار فقط به خود بیمار یا اقوام درجه‌ی یک با ارائه‌ی کارت شناسایی معتبر بیمار و گیرنده‌ی مدارك و تنها یک بار امکان پذیر است)؛
  11. بیمارانی که تجهیزات مصرفی (مانند استنت، باتري قلب، و ...) برای آنها تعبیه شده است باید افزون بر صورتحساب، فاکتور تجهیزات مصرفی خود را (ممهور به مهر پزشک، اتاق عمل و بیمارستان) از مسئول مربوطه دریافت کنند؛
  12. مددجویانی که داراي کارت درمان کمیته‌ی امداد ( کارت سبز رنگ ممهور به مهر قرمز داراي اعتبار) هستند، در هنگام بستري و وضعیت اورژانس با هماهنگی نماینده‌ی کمیته‌ی امداد مستقر در بیمارستان و نیز اخذ معرّفی‌نامه از کمیته‌ی امداد مرکز، می‌توانند هزینه‌هاي درمان خود را تا سقف تعیین شده در معرّفی‌نامه پرداخت نمایند. در صورت عدم ارائه‌ی معرّفی‌نامه، پرداخت تمامی هزینه‌هاي درمانی در تعهّد بیمار است. در مورد بیماران زیر دوسال، دفترچه‌ی پدر یا مادر الزامی است؛
  13. سربازان نظام وظیفه در صورت بستري شدن باید از محل خدمت خود معرّفی‌نامه ارائه نمایند؛
  14. مددجویانی که نیازمند حضور همراه هستند، لازم است بدانند هزینه‌اي که به عنوان همراه می‌پردازند، شامل وعده‌هاي غذایی صبحانه، ناهار، شام و دیگر امکانات بیمارستان است که همراهان می توانند در هنگام حضورشان از آنها استفاده کنند؛
  15. بدیهی است مبلغی که در ابتداي پذیرش از شما عزیزان اخذ میشود، به عنوان ودیعه بوده مبلغ نهایی بستگی به خدماتی دارد که در این مرکز به شما ارائه می گردد و این حق شما است که به سبب جلوگیري از بروز مشکلات هزینه‌اي در هنگام ترخیص در هر زمان که مایل بودید از هزینه‌هاي درمانی خود مطلع گردید؛
  16. کیف بهداشتی که در ابتداي پذیرش به شما تقدیم می‌گردد، حاوي لباس و لوازم شخصی و جهت رفاه شما در طیّ اقامت در بیمارستان تهیه شده است؛
  17. هنگام پذیرش، دستبند هویتی به شما ارائه می‌شود که حتماً از پرستاران بخش درخواست نمایید آن را به دست شما ببندند و تا روز ترخیص به همراه داشته باشید.

 

مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی شهید مدرس
 

آدرس:تهران -بزرگراه یادگار امام،تقاطع سعادت آباد

تلفن : 98-22074087
پست الکترونیک : Modarres@sbmu.ac.ir

 
 
© تمامی حقوق این سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شهید بهشتی می باشد.